zondag 25 september 2016

Nieuwe start met een nieuw leefboekje

Naast kennis en feiten komt op school ook de gevoelswereld van de leerlingen aan bod. In het leefboekje mogen leerlingen hun gedachten en gevoelens neerpennen tijdens de les godsdienst. Dit boekje is persoonlijk, elke leerling beslist zelf wat hij of zij prijsgeeft aan de klas.

Bij de start van het schooljaar ontwerpen de leerlingen van het eerste jaar de voorpagina van hun leefboekje. Ze tekenen het dier waar ze zich zelf het meest in herkennen als ze terugdenken aan hun eerste schooldag.

Lena Sypré (1Aa)


Ik heb gekozen voor een kameleon omdat die zich aanpast aan zijn omgeving. Op de eerste schooldagen moest ik mij ook aanpassen, aan de leerkrachten, de leerlingen, de verschillende bellen... Een kameleon past zijn kleur aan  aan zijn omgeving om niet op te vallen. Ik val ook niet graag op. De eerste schooldagen leek ik dus het meest op een kameleon.



Jolien De Bouver(1Ab)


Waarom een vis? Ik weet niet goed wat ik moet verwachten van het eerste middelbaar, maar als een visje in het water ga ik op zoek en zal ik mijn best doen. Slag voor slag leerde ik zwemmen als een vis en stap voor stap zal ik alles ontdekken. Vissen maken deel uit van een school en hopelijk zal ik mezelf ook snel thuis voelen op deze school.




Robbe Hoens (1Ac)

Ik heb gekozen voor een buffel omdat het een nieuwsgierig dier is. Het zal ook zijn familie en vrienden beschermen. Het is een slim dier, maar soms ook een beetje verstrooid.




De leerlingen van het tweede jaar mochten een eigenschap van zichzelf in de kijker zetten in hun leefboekje. Het voorwerp dat je karakter of een persoonlijke interesse symboliseert mag je laten "samensmelten" met jezelf. Hier volgen enkele originele ontwerpen.

Lieselot Dalle (2Aa)

Op de kaft van mijn leefboekje heb ik mijn hoofd voorgesteld als een wolk. Wolken vind je in alle vormen en staan kriskras door elkaar net zoals mijn warrige gedachten. Het beeldt ook het gezegde 'met je hoofd in de wolken zijn', aangezien ik nogal een dromer ben. De lucht is natuurlijk niet altijd blauw met wolken. Ook is soms al mijn inspiratie op, zoals er soms geen wolk in de lucht te zien is. En af en toe is mijn hoofd zo druk dat het lijkt te onweren in mijn hoofd.



Elïana Maenhoudt (2Aa)

Ik ben heel erg rustig, niet op te jagen, doe altijd alles op mijn gemak. Soms ben ik ook gewoon echt traag. Ik zal niet snel meedoen aan wedstrijden en competities. Soms blijft de tijd gewoon stilstaan, vandaar die stilstaande klok. Mijn naam staat dansend op papier omdat ik van dansen hou. Er staan ook muzieknoten op omdat ik viool speel. Ook staan er paarden op, omdat ik zot ben van paarden.




Rune Vandenbruwaene (2Ac)


Dit ben ik, Rune! Ik ben samengesmolten met de computer en ik sta te filmen omdat ik een youtube-kanaal heb. Later als job wil ik graag iets doen met computers en camera's.



Isaï Landuyt (2Ac)


Ik heb voor een computerscherm gekozen met een "error"... omdat er soms kleine storingen in mijn hoofd zijn, waardoor ik begin te twijfelen. Daarom staat er ook een schermpje bij met de vraag of ik opnieuw wil proberen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten